Blog Archive

cauta in blog

October 20, 2009

Basescu: "Guvernul Boc a greşit că nu şi-a dat demisia. PD-L a fost păcălit de UDMR. Cred că voi intra în turul doi cu Crin"

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, în cadrul unui interviu pentru HotNews, că Guvernul Boc "a greşit că nu şi-a dat demisia" înainte de moţiune. "Eu am fost, la un moment dat, adeptul unei demisii imediate după depunerea moţiunii". Băsescu a povestit că liderii PD-L i-au dat asigurări că moţiunea va pica, deoarece ei se bazează pe voturile UDMR, dar că maghiarii i-au "păcălit" pe democrat-liberali. Singurul care a fost "lucid", avansând ipoteza că Guvernul va cădea a fost chiar premierul Emil Boc, a spus preşedintele. Traian Băsescu a condamnat din nou "Coaliţia Grivco", condusă, din capul mesei, de "turnătorul Felix", dar a dat-o din colţ în colţ când i s-a reamintit că liderii PD-L s-au întâlnit, recent, pentru o discuţie politică, în casa lui Silvian Ionescu, fost ofiţer de Securitate. Iată, în continuare, câteva pasaje din interviu

Despre Guvernul Croitoru

Sunt 50 la sută şanse să treacă Guvernul Croitoru de Parlament, pentru că, fără să spun lozinci, am convingerea că există, totuşi, un număr de parlamentari care înţeleg şi interesul naţional, nu numai interesul legat de bătălia politică. (…) Nu cred în povestea cu parlamentarii plătiţi, pentru că şi eu am fost parlamentar. De regulă, pleacă cei care pleacă din cauza nemulţumirilor, cei neglijaţi de conducerea partidelor.

Despre miniştrii Guvernului Croitoru

O garnitură complet nouă nu se poate. Trebuie să fie o îmbinare de oameni noi şi oameni cu experienţă, pentru că a merge pe o garnit nouă înseamnă că timp de o lună nu ai niciun fel de experienţă. Sunt ministere cheie, Finanţe, Interne, Economie, Agricultură, Muncă - unde ai nevoie de oameni cu o minimă experienţă în conducerea acestor institurţii, cărora să nu le ia o lună să găsească butonul cu care se cheamă secretara, oameni care au mai fost, poate nu neapărat miniştrii, poate secretari de stat.

Ce face dacă Guvernul Croitoru pică

Nu am luat o decizie. Am alternativa să desemnez imediat un alt prim ministru desemnat şi vă asigur că va fi aşa cum este cutuma politică, de la partidul cu cel mai mare număr de locuri în Parlament, implicit de la PD-L, ca să rostim lucrurile foarte în clar. Şi am alternativa să las misiunea desemnării unui nou premier după alegerile prezidenţiale şi după desemnarea unui nou preşedinte, adică după 21 decembrie. Şi, în sfârşit, alternativa să merg cu a doua desemnare, cu dl. Lucian Croitoru, dacă acesta va accepta. Dar asta e sub semnul întrebării, pentru că trebuie să accepte şi dl. Croitoru.

"Am fost adeptul unei demisii a Guvernului"

Demisia Guvernului înainte de moţiune - tehnic era mai bine, politic nu. Ar fi fost foarte greu de justificat politic de ce Guvernul a demisionat. Ar fi fost mult mai bine să demisioneze. Eu am fost, la un moment dat, adeptul unei demisii imediate după depunerea moţiunii. Am spus asta în discuţiile cu liderii PD-L. Liderii PD-L au avut altă opţiune şi nu am putut să o înfrîng. Au greşit. Credeau că nu trece moţiunea. Au fost păcăliţi. Uite, li se mai întâmplă şi aşa ceva. A fost unul din argumentele pe care mi le-au adus: că au voturile UDMR. Dacă a existat un om perfect lucid în conducerea PD-L a fost Emil Boc care a spus că se va ajunge la o moţiune de cenzură prin care Guvernul va cădea. Emil a avut în vedere această variantă, dar are în spate un partid, nu e liber ca mine.

"Coaliţia Grivco" vs reuniunea PD-L din casa ofiţerului de Securitate Silvian Ionescu: "Am mulţumit lui Dumnezeu că nu au luat decizii politice acolo"

Preşedintele s-a declarat din nou victima "Coaliţiei Grivco" (firma Grivco a lui dan Voiculescu, locul unde, săptămâna trecută, s-au întâlnit PSD, PNL şi UDMR), caracterizată prin "antireformismul profund", condusă de "dl. Iliescu şi acoliţii săi, aceiaşi oameni care au realizat Coaliţia 322, acum 254". "În capul mesei la suspendarea preşedintelui era acelaşi Voiculescu, turnător al Securităţii", a amintit preşedintele. Întrebat, în context, cum ar primi vestea că liderii PD-L s-au întâlnit, în urmă cu două săptămâni. acasă la Silvian Ionescu, fost ofiţer de Securitate, Băsescu a răspuns: Şi eu am primit această informaţie şi nu am fost deloc fericit. Am mulţumit lui Dumnezeu că nu au luat decizii politice acolo. Bine că nu a fost folosit ca loc de luat decizii".

Despre formarea Coaliţiei PSD-PD-L

Discuţiile mele au fost cu Mircea Geoană, Miron Mitrea şi Ilie Sârbu. Cu aceştia trei am discutat Coaliţia. Iliescu şi Voiculescu au fost împotriva acestei alianţe. Grupul conservator, neocomunist a ajuns însă să facă din Geoană o păpuşă cu care se joacă. Am făcut un compromis cu aducerea PSD la guvernare, dar n-am să-mi închei mandatul cu un compromis urât.

Despre prezidenţiale

Mi-aş dori să intru în turul doi cu Mircea Geoană, dar cred că voi intra cu Crin Antonescu. Pe Oprescu îl exclud.


Gandul

6 comments:

Donkeypapuas said...

Citind astea tot mai crezi că are un comportament realist? :-)
PS: de amanta şefă n-a spus nimic?

heraasku said...

Eu nu am spus ca are un comportament realist. Acum, sa nu ne lovim in cuvinte. Ce e aia, realist?
Am spus ca are un comportament propriu. Care, pentru mine, in aceasta perioada de confruntare imi da de gandit: oare e bine cum face Basescu? Mie, dar eu sunt putin cam prea reactiv, mi se pare ca da.
Mecanismul Grivco imi este clar.
0 Geoana -- 1 Antonescu -- 2 Johannis
Johannis este obama-romaniei. Este pregatit de mult.
Eu stiu ca razboiul cu noua ordine este pierdut. Chiar daca castiga Basescu dupa inca 5 ani vom avea presedinte un obama.
PSD/PDL/UDMR si scandalul actual sunt revelion.
Ce e in spate este de gandit.
Nu stiu daca Basescu este Mesia romanilor. Dar eu nu pot da votul celorlalti NICIODATA (caci se vede ce e in spatele lor).
In spatele lui Basescu nu e nimeni. E nebun, e betiv, e curvar?
Il prefer unor lachei care-si iau bani pentru a dansa pe scena (asta nu inseamna ca-l voi vota, poate nu e clar?)
Simpatiile mele nu se vadesc in procesul electoral, nu-si au varful actiunii in stampila. Ci in educare, in formare.
Eu asta cred.

Donkeypapuas said...

Spune-mi şi mie cum se face că în spatele lui Băse se află exact partizanii GDS-işti? Adică cei care terfelesc ideile de dreapta! (Dreapta- partea care NU este a diavolului)

heraasku said...

Cum spune un ganditor modern, dreapta si stanga sunt propuneri. In niciun caz nu sunt finalitati. Adica nu inseamna ca daca esti de dreapta esti bun si daca esti de stanga esti rau (poti fi tampit de dreapta si inocent de stanga - desi dupa ce s-a intamplat in sec XX nu mai poti profera idealismul).
Inseamna, scurt, ca cele doua viziuni economice (caci asta a devenit dreapta-stanga) sunt "posibile". Cum adica sunt posibile? Prin politic. Nu prin ele insele.
Eu cred ca nu exista politica de dreapta si politica de stanga ci proiect economic de dreapta si proiect economic de stanga.
Daca vorbim de politic trebuie sa coboram putin la teologia-politica si vom avea surpriza sa vedem ca politica recenta (de orice fel) se bazeaza pe anti-crestinism. De fapt nici nu mai exista politica ci doar proceduri de implementare a unui proiect economic deja depus.
"Politica" despre care vrei sa vorbesti, politica de dreapta, nu este o politica crestina. In esenta nici nu exista politica crestina.
Singura politica crestina este Iererhia Cereasca/ Iererhia pamanteasca. Singura politica crestina este "politica" Sfintei Treimi, Sfatul din Veci.
Restul sunt fiintari de interval (intervalul intre Liturghii).
Cat despre spatele lui Basescu... eu nu cred ca mai este cineva, acum, in spatele lui. Ramane din ce in ce mai singur. Pentru ca, am spus, razboaiele sunt murdare si intelectualii nu vor noroi pe mansete. Veti vedea!
( eu am o slabiciune pentru cei ce-si rup gatul singuri. pentru ca doar asa scoti la iveala posibilitati proaspete.)

Donkeypapuas said...

Cred că te afli într-o mare confuzie! Cei care nu au ca principii Biserica, Patria şi Familia în mod sigur NU sunt de dreapta. Ori acestea nu sunt fundamente economice.

heraasku said...

Un ultim raspuns dupa care nu mai intervin pe acest subiect.
1. Biserica nu este un principiu
2. Familia crestina nu este un principiu
3. Patria nu este un principiu ci un teritoriu. Patria qua principiu este o nenorocire pentru un neam crestin.
Maxima comunitara umana este Biserica.
Cine va accepta realitatea Bisericii qua Biserica, a familiei crestine qua taina crestina nu va mai vorbi de dreapta, stanga, politica.
Daca sunt in confuzie nu mai vorbiti cu mine.
E periculos!