Blog Archive

cauta in blog

October 17, 2009

Alegeri 2009 - Tolstoi

Ma intreb de ce oare este normal sa ai Guvern politic in perioade de prosperitate (aceasta prosperitate, insa, nedepinzand de vreo calitate superioara a acestuia ci de o infuzie externa care doreste inaintarea intr-un proiect major) iar in perioade de criza, de intrebari, de plata, de zgomot infernal e invocat un Guvern de tehnocrati?
Aceasta seamana cu interesanta Institutie a Calaului care-si face treaba fiind absolvit de victima in momentul executiei. Si mai seamana cu oribila institutie recente pe care eu o denumesc Institutia Butonului ( acea institutie care vrea sa faca binele si care, daca e nevoita sa taie ceva mai brusc si mai adanc in carne vie, justifica crima, cum?, delegand pe criminalul, de altfel onorabil).
Stiti povestea lui Tolstoi ( oredau cu aproximatie):
Doi drumeti merg pe strada si gasesc pe seara o punga cu bani. Ce mai tanar se repede, o ia si o baga in san. Celalalt, mai batran, spune:
- Cati bani am gasit?
- Noi? replica tanarul. Eu i-am gasit, sunt ai mei.
Peste putin timp se aud copitele cailor poterei.
-Vai, ce ne facem acum? zice tanarul.
-Ce ne facem?! zice batranul. Ce te faci, tanarul si prostul meu tovaras.

No comments: