Blog Archive

cauta in blog

December 23, 2013

exces de frumusete, de la pastorel



 

 

 

De Anul Nou

Maestre dragă, te salut!
Şi îţi doresc, ca vechi expert,
Ani buni să ai măcar un sfert
Din câte sticle am băut!

La Pelişor, palat transformat în "casă de creaţie"

Voi, creatori ai artei pure,
Ce staţi acuma la pădure,
Să fiţi atenţi când vă plimbaţi
Să nu călcaţi în ce creaţi!

Epigramă pentru Marx, Engels, Lenin - Stalin - Ana Pauker

Două bărbi, o ţăcălie,
O mustaţă fumurie
Şi o "gaură" pustie -
Vai de biata Românie!

Radioului (unde era invitat să intre prin spate, prin Temişana)

De un an şi jumătate
Mă băgaţi mereu prin spate,
Pe când eu, întreaga viaţă,
V-am băgat mereu prin faţă.

Curtezanului de pe linia tramvaiului 5

Credincios într-una,
Bunelor lozinci:
A plecat cu una
Şi s-a-ntors cu 5.

Ce e femeia?

Vă fac şi eu o mărturie
(De-aude mama, mă despică):
Femeia-i ca o jucărie -
De umbli mult la ea... se strică!

Dezastre

Când cimitiru-şi umple morga,
Revine-acelaşi trist refren:
Când accidentele de tren,
Când piesele lui domnu' Iorga.


Lui Minulescu

Minulescu, om hazliu,
A scris cu pana-i inspirată,
"Romanţe pentru mai târziu"
Şi piese pentru niciodată.

În guvernul Groza...

În guvernul Groza, cel de concentrare,
S-au primit trei membri pentru completare,
Însă, ca să fie-un cabinet etern,
Îmi bag şi eu membrul în acest guvern.

Filosoful

În lume nici o faptă nouă,
Pe a progresului cărări:
Musca Ţzeţze face ouă,
Domnul Iorga cugetări.

Lui Victor Iamandi

Iamandi băuse bine
Şi se răstea la damigeană:
"Degeaba mă sfidezi, cucoană,
Că tot mai mult încape-n mine!"

Pentru o călăreaţă de circ, premiată, care în cuvântul de mulţumire a declarat că "a fost profund atinsă"(!?!)

Stimată doamnă,
Şi distinsă,
Când aţi fost profund atinsă,
Eraţi călare sau întinsă?

Monumente

Iată fapte omeneşti
Ce sfidează orice vis:
Turnul Eiffel la Paris,
Domnul Iorga-n Bucureşti.

Unui ministru trimis în Spania (Jean Th. Florescu)

Am trimis la mauri
Un ministru nou,
Printre atâţia tauri
Să fie şi-un bou!

Strofe cu pelin de Mai... Contra Iorga Neculai

De la Tisa pân-la Nistru
Ce român n-a fost ministru?
Iorga!
Şi-ncă din copilărie
Cine a vrut mereu să fie?
Iorga!











No comments: