Blog Archive

cauta in blog

February 13, 2009

Ceva despre Cartarescu

Articolul din Evenimentul, aici.

Imi pare rau de Cartarescu. Concluzia dreapta este ca pare picat din cer. Il pot acuza de dementa?! Caci doar un dement bolnav, si o zic cu tot respectul fata de boala, nu poate sa vada care este stadiul lumii in care traim. In jurul nostru totul se prabuseste - si ma intreb oare cata vina au intelectualii - si Cartarescu se intreaba de ce nu sunt iubiti. Acum sa stam bine si sa judecam. Cartarescu, nu fac psihanaliza, se simte neiubit. Problema lui, si a altor intelectuali, este ca au facut odata o alegere pentru dragostea celorlalti, a vulgului. In acest strigat dupa dragoste sta fantoma dictatorului care vrea sa fie iubit cu orice pret de un altul pentru care el crede ca a facut totul. Dictatorul doreste sa fie iubit chiar daca cere iubirea de la cineva pe care il umileste si-l batjocoreste. Este destul de straniu ca o persoana, de exemplu eu, sa cer iubirea altuia, de exemplu a unei femei, in timp ce-mi bat joc de sensibilitatile ei, de propria ei viata.
Acum, Cartarescu vrea sa spuna ca intelectualul TREBUIE iubit qua intelectual. Intelectualitatea este o casta, casta initiata, care lupta pentru fericirea mea si eu, ignorant paros si primitiv, nu vad oceanul de iubire cu care acestia vor sa ma invaluie.
In Evanghelie sta scris un cuvant, ” copacul il cunosti dupa roada”. Dragostea ceruta de intelectuali ar fi roada lor insa NU E. Ei cer o roada creata genetic un fel de minciuna erotica, probabil cotidian traita in cercul lor initiatic. Sunt obisnuiti cu zambetele umede si cu aplauzele spectatorilor alesi si platiti cu ora. Ei chiar cred ca dragostea este ceva ce se poate cere. Nefericiti oameni. Dragostea nu se cere ci se daruieste. Iar ei nu iubesc pe nimeni. Doar omul ce nu iubeste poate cere cu tupeu sa fie iubit. Si este un semn de intelepciune sa-ti dai seama de acest adevar. Se vadeste singur, dar nu-si da seama.
Am spus-o mai demult, acestor intelectuali le pare rau ca nu s-au nascut cu vreo 200 ani in urma. Dar asta e viata. Cei care l-ar fi iubit pe Cartarescu, asa cum vrea el, sunt morti. Sa ajungi sa ceri sa fi iubit de morti, de un gen de oameni adica…. ce nefericire!
Si ii comunic lui Cartarescu ca eu il iubesc. Sincer il iubesc. Mie imi place cum scrie, chiar daca scrie tampenii. Imi place stilul sau. Dar dragostea mea, si a multora, nu-l satisface in veci pe baietelul Cartarescu. El, si cati atitia, doresc sa-i dorim ca pe iubitele noastre, sa murim pentru ei, sa ne rupem hainele de pe noi cand se lasa noaptea si nu-i mai avem inaitea ochilor.
Va spun ceva ce-l cred eu. Aceste fel de intelectual se doreste iubit mai ales de barbati. Caci ei stiu, din experienta vietii lor, ca femeilor nu au avut si nu vor avea ce sa le dea atat de minunat pentru a fi adorati de ele. Aici este o taina a comportamentului homo-sexual. Este o taina pe care inca nimeni nu a dezvaluit-o. Poate o sa scriu odata despre asta.

No comments: