Blog Archive

cauta in blog

December 18, 2013

raul

raul e balbait. face mereu aceleasi lucruri. de mii de ani. e capos. nu cauta sa progreseze. asteapta sa gaseasca slabiciuni. a incercat in anul 1230 ceva. n-a mers. si in 1798 a incercat acelasi lucru. a mers o vreme dar fara mare succes. de abia de pe la 1923 incepe sa merga mai vioi. in 2014 deja implineste, nesperat, 2 ani. si parca nimic nu-i mai sta in fata.
si raul dar si bunul nu sunt cuvinte din dex-online. sunt intamplari. care se mentin, care se inscauneaza prin jur. raul va exista mult timp. nu trebuie sa fi bun cu forta pentru a opri raul. si asta e tot rau, bunul-cu-forta.
unii cred in educatie. da, e buna pentru mersul in tramvai si pentru igiena. dar n-are putere in fata raului.
spunea cineva ca dupa auschwitz nu mai e posibila poezia. initial, cand am citit asta prima oara, am ras ironic. acum nu mai cred ca e o prostie.
nu mai e posibila poezia. bun. si cu ce ne amagim? cu povestile lui Plesu?! imi pare rau sa spun dar n-am putut citi cartea lui despre Parabole (e pentru liceeni, ceea ce nu e putin lucru). e in spiritul anilor '90. grotestii ani '90. il prefer pe Tutea, e mai golan.
dar eu, barbatul la 42 de ani, cu ce ma amagesc? guerilla impotriva raului face ravagii. in corp si in minte. te uzeaza si te farama. dar nici chietist nu merita sa fi.
pana cand sa refuzi xanax-ul? pana la primul infarct, probabil.
deci, raul e balbait, face mereu aceleasi lucruri. de mii de ani. e capos. nu cauta sa progreseze. asteapta sa gaseasca slabiciuni. iti fura geaca de iarna si o arunca in pisat dupa primul colt de bloc.
(citind v. grossman)

No comments: