Blog Archive

cauta in blog

May 1, 2009

Discursul lui Obama, iconoclasmul omului recent

Din DilemaVeche, via Sever Voinescu, aici.

Pasajul esential in care Obama, citeste omul recent, indica baza existentei noastre. Stanca Iisus, Hristosul Tatalui, Calea Adevarul si Viata este inlocuita prin:
unu – reguli noi pentru Wall Street care vor recompensa determinarea şi inovaţia, şi nu asumarea iresponsabilă a riscurilor;
doi – noi investiţii în educaţie, astfel încît forţa noastră de muncă să devină tot mai competitivă şi mai calificată;
trei – noi investiţii în energie regenerabilă şi în acea tehnologie care creează noi locuri de muncă şi noi industrii;
patru – noi investiţii în sănătate, astfel încît costurile respective plătite de familii şi companii să scadă;
cinci – noi ajustări în bugetul nostru federal, pentru a scădea datoria pe care o vor avea de plătit generaţiile viitoare.
Aceasta este noua temelie pe care trebuie să construim. Aceasta este casa noastră construită pe stîncă. Acesta trebuie să fie viitorul nostru – iar administraţia mea este anume constituită ca să realizeze acest viitor.

In Matei scrie:
"Răspunzând, Iisus le-a zis: Vedeţi să nu vă amăgească cineva. Căci mulţi vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt Hristosul, şi pe mulţi îi vor amăgi."

Ce inseamna "in numele Meu"? Inseamna ca multi vor veni in numele adevarului, in numele vietii, in numele cunoasterii metodei prin care se realizeaza binele.
Ce inseamna "zicand: eu sunt Hristosul"? Inseamna ca amagitorul spune ca el este mantuitorul oamenilor din suferinta, necazuri.
Oamenii, printr-o mare neintelegere, cred ca Hristos este nume propriu cand este de fapt un atribut. Nu Hristos ci Hristosul. Neintelegerea a aparut din traducerea greceasca.
o xristos inseamna Hristosul
tou xristou inseamna Hristos
Pe icoana greceasca scrie IC XC ceea ce inseamna Iisus Hristosul. Dar a ramas Iisus Hristos si astfel omul il "citeste" ca pe Ion Popescu. De aici au aparut multe neintelegeri.
Multi vor zice: eu sunt Hristosul. Eu sunt salvatorul. Eu sunt stanca. Eu va voi ajuta. Eu voi fi fratele si ingrijitorul vostru. Acesta este antihristul-impostorul, cel ce-si spune Hristosul. Cel ce se considera pe el stanca. Cel ce il "obtureaza", acoperindu-l, pe Iisus Hristosul Tatalui si defineste noua stanca pe care trebuie sa se construiasca totul. Iconoclasmul, cea mai crunta dintre erezii ( inchiderea acestei conceptii fiind denumita Sarbatoarea Ortodoxiei, atat de mare a fost incercarea) indica fara dubiu parerea ca urma Fiului lui Dumnezeu trebuie retrasa de pe "piata".
Tot cel ce nu este hristos este antihrist ( cu frica spun asta).

No comments: