Blog Archive

cauta in blog

January 2, 2012

Aurora lui Cristi Puiu

Un film de 3 ore. Lung, prea lung spun unii. Mie mi s-a parut prea scurt. Nu am simtit timpul. Aveam o intrebare (pentru mine, de vreo 5 ani). De ce oare regizorii romani fac doar filme romanesti?
De ce nu fac de exemplu, Doamna Bovary? Pentru ca sunt regizori si creatori romanesti.
Cam tot ce se face in Romania este romanesc.
Pentru mine, Aurora este filmul pe care l-am asteptat. Este primul film ne-romanesc. Va deveni, trebuie, fundatia noii cinematografii. Nici Mungiu, nici Nemescu, nici Porumboiu nu au reusit pana acum.
Are, cred eu, toate calitatile pentru a deveni un film-cult. Faptul ca mi s-a parut scurt e o dovada in acest sens. Mai sunt multe de spus despre aurore.
Numele, Aurora, nu este titlul filmului ci denumirea fenomenului ce a dus la creatia lui.
Ca detaliu, Puiu m-a facut curios si cred ca voi incerca mancarea de bame cu carne de oaie.




No comments: