Blog Archive

cauta in blog

April 25, 2009

Plesu benchetuieste. Inca.

Un articol in Dilema despre oameni.

Plesului, tinut in "viata" de fonduri si stipendii generoase, i se cere acum plata. Sau constiinta lui ii cere plata. Dupa dansul nimeni nu are voie sa se opuna lui Basescu. Poate ar dori sa paraseasca aceasta viata in mandatul lui Basescu pentru a-l vedea etern pe acesta. Criticile la adresa Principelui Radu sunt de o ingrozitoare dulceata.
De ce se leaga de meseria lui, actoria?
De se leaga de familia lui, de sotia lui, de socrul lui?
Incredibil!!! Pentru mine un om care se leaga de familia celui pe care il critica este un mafiot care in alte cadre si timpuri ar plati scump aceasta atitudine. Oricum, este o atitudine de magar. Cat de jos s-a coborat.
Nu ma deranjeaza, desi e vizibila atentia acordata, amalgamarea Principelui in creuzetul unor comunistoizi deliranti. Ma deranjeaza indiferenta fata de Regele Mihai pe care Plesu il introduce alaturi de acesti nefericiti. Atacul lui Plesu nu este la adresa Principelui ci la adresa Regelui. Pentru cine are ochi sa vada, sa vada. De ce? Ce are Plesu cu Regele Mihai? Nimic, cred eu. Domnul Plesu are ce are cu el insusi, cu imaginea sa pe care nu suporta sa o viseze in tarana. Plesu nu vrea sa moara invins. Vrea sus, sus, sus. Nu ca principele sau Monarhia l-ar vatama intr-un fel. Nu. Frica lui este fata de securitate care l-ar tavali in noroi in 24 de ore daca nu ar raspunde atent apelului.
Inca odata. Nu ma intereseaza calitatile Principelui. Nu ma intereseaza ce este si ce nu este el. Ma duc la vot cu credinta in Dumnezeu si din cauza ca Regele meu mi-a cerut asta. Regele nostru ne-a cerut ceva. Avem incredere in Rege? Eu am. Este uns de Dumnezeu in Biserica ca fiind alesul Sau. Deasupra Regelui nu este decat Domnul Dumnezeul lui Israel.
Regele mi-a cerut sa votez pe Principe. Plesu imi spune, nici macar argumentat fin ci grosolan ca pentru patrioti voinici, sa nu care cumva, caci devin ridicol. Plesu imi vorbeste de slava desarta, de vanitate, de viclenie. Sa ma ierte, dar asta e atitudine de mare induhovnicit. sa judeci cu atata usurinta. Dar este un moralist. Mai putin cu unii. Plesu apara, aparand pe Basescu, toata mizeria din Romania, apara vanzarea tarii prin imprumuturi de miliarde, apara distrugerea culturii, apara distrugerea initiativei individuale, apara sistemul cretin de invatamant, apara ideologizarea universitara, apara tot ce pute in aceasta tara. Foarte, foarte mare rau face Plesu. Sa il cred ca vrea binele tarii? Care bine?
Regele imi cere ceva. Plesu imi cere altceva. Pe cine sa aleg?
Viata Regelui vs. viata lui Plesu.
Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, care pentru noi oamenii te-ai intrupat si ai suferit moartea pe cruce, ai tai sunt acum cei ce ne conduc. Tu sti!

Fara patima,
Nihil Sine Deo

2 comments:

heraasku said...

Pun aici un raspuns al unui prieten. Apoi raspunsul meu.

" Hristos a inviat!

Dincolo de miscarea uneori oportunista a lui Plesu, nu pot fi de acord cu tine. Da, Regele e Uns al lui Dumnezeu, dar asta nu-l face infailibil. Nici macar bun nu-l face, daca lipseste efortul propriu sau discernamantul. Uns al lui Dumnezeu a fost si Saul, Uns si Carol al II-lea, apostol Iuda si botezat eu. Asta nu-i face buni pe niciunul dintre cei enumerati. Iar Regele Mihai este cel care a dat tara pe mana rusilor, si-a vandut primul ministru, pe Antonescu - asa cum nu a facut nimeni din toata Europa acelor ani - si, ce este de fapt grav, se mandreste si acum cu acele lucruri, ca si cum ar fi fost fapte bune si vrednice de lauda. Deci nu ma pot baza pe discernamantul lui. Nu stiu cu cine am sa votez, dar voi analiza, pe cat pot, eu insumi argumentele. Ce imi spune Regele nu e relevant. Regele a facut lucruri cu consecinte catastrofale pentru tara lui."

heraasku said...

Raspunsul meu:

Adevarat a inviat!
Pe un Rege doar Dumnezeu il poate judeca. Regele nu are chemarea mea si a ta (si a oricui dintre supusi). Regele raspunde, ierarhic, doar in fata Celui ce l-a investit cu aceasta putere, adica Dumnezeu. Daca incepem sa spunem ca ungerea unui Rege e doar o chestie simbolica atunci nu avem a discuta subiectele de acest gen. Regele este, in ierarhia lumii, primul. Ordinea asta este pusa nu de mine sau de tine ci de Creator. In fond crearea republicanismului a fost opera "institutiei supreme" care este Revolutia. Revolutia impotriva vechiului regim crestin, aristocratic, ierarhic, dat. Doar o revolutie poate da jos un Rege. Si revolutiile sunt in primul rand impotriva ordinii lui Dumnezeu, impotriva Domnului. Eu nu pot spune ca Regele este bun caci nu este treaba si nici chemarea mea sa judec un Rege. Daca judec un Rege il judec pe Insusi Dumnezeu. Modernitatea democratica ne-a dat noua aceasta indrazneala de a judeca un Rege.
Spui de Saul... Greseala lui Saul a fost, bineinteles, impotriva Domnului nu impotriva istoriei poporului sau. Saul a fost Rege pana la moarte, nu?
Despre istoria acelor ani de la sfarsitul razboiului eu nu ma pronunt. Nu am date sincere si nici interpretari ne-ideologice. Noi, romanii, nu avem istoriografie caci nu avem Scoala) si din aceasta cauza nu avem nici claritate asupra trecutului. Ca se lauda cu acele lucruri, eu nu cred. Nu te poti lauda cu asa ceva chiar daca e mandru chiar daca e trist pentru ce s-a intamplat. Inca odata, eu nu pot judeca un Monarh (sincer sa fiu nici pe Ceausescu nu prea imi vine sa-l judec, de Hitler ce sa mai spun).
Spui ca Regele a facut unele lucruri catastrofale pentru tara lui. Dar cine il judeca (ca om sa zicem), noi? Pai Regele a fost alungat, nici chiar comunistii nu au avut curajul sa-l ucida. Sa-l ucidem noi?
Are Soljenitin o vorba in Arhipelagul Gulag care suna asa:
" Vor trece decenii, istoria se va trezi din somnu-i adînc,dar anchetatorii, judecătorii şi procurorii nu se vor dovedi mai vinovaţi decît noi toţi la un loc, dragi concetăţeni! Căci de aceea purtăm podoaba respectabilă a părului cărunt, pentru că la vremea noastră am votat respectabil pentru."
Regele are parul carunt, putem spune. Dar pentru un Rege alungarea de pe tron este echivalent, cred eu, cu uciderea. Pentru ca i s-a luat posibilitatea de a-l sluji pe Dumnezeu din pozitia pentru care a fost investit. Regele e mort de mult, fara tron. Eu vreau sa-i dau tronul inapoi. Chiar doar ascultandu-l ca pe Regele meu. E prima data cand Regele imi cere ceva. Eu, cu speranta doar in Dumnezeu ( nu in Rege propriu zis ci in Imparatul tuturor care l-a uns Rege), il ascult. Vezi si rugaciunea mea.
Si in fond de cine sa ascult? De partide? De filosofii politico-utopice? De ratiunea mea? Eu nu cred ca ratiunea omului poate decide mai mult decat un cerc mai mic sau mai marisor. Familia lui sau prietenii lui sau ucenicii lui. De aici incolo eu cred ca nu mai sta in puterea omului. Si avem dovada.
In final, pe scurt, spun doar asta.
1. Eu il iau, comunitar, pe Rege drept conducatorul lumesc al poporului.
2. Nu am caderea sa-l judec - chemarea unui Monarh si judecata actiunilor lui nu sta, cum ne-a invatat scoala moderna, in puterea celor de jos. O ierarhie e o ierarhie.
3. Vreau sa am un conducator pus de Dumnezeu, nu de desteptaciunea oamenilor.
Sunt multe de discutat.
Sa-ti mearga bine!